Först att anmäla sig till 2013 års utmaning var Ina, och här kommer en kort intervju med henne.

Du var med i 365 foton 2012, vad får dig att fortsätta även 2013?
Den främsta anledningen till att jag vill fortsätta 2013 är utmaningen. Jag älskar att fota och är en glad amatör som lär mig mer och mer hela tiden. Dessutom är det ju beroendeframkallande det här!  Det är tredje året jag deltar, första året 2011 hann jag med dryga 150 bilder. I år tror jag att jag kan klara hela utmaningen…..Vi får väl se hur 2013 går! 🙂

Är det något du kommer göra annorlunda i ditt upplägg inför nästa år, tex. för att hinna ta mer bilder?
Jag kommer nog att försöka ha med mig kameran lite oftare, även om man bara har något litet ärende. Man vet ju aldrig när man springer på något tema! 🙂

Vilka har varit dina favorit-teman 2012?
Macro är alltid en favorit! Färger och blommor, allt som har med landskap att göra.
Det är ju sånt jag fotar mest annars, fast visst kan det vara både roligt och spännande att utmana sig själv till att fota teman man aldrig annars skulle fota!

Vilket foto är din favorit av de du har publicerat under utmaningen 2012?
Reflex (nedan), Tittut och Solnedgång


Vilka är dina tre favoritbilder hos andra deltagare under 2012?
Mia´s Gårdagens
Mia´s U
Linda´s Solnedgång

