Hur har man koll på alla teman? Det är ju en hel del att hålla reda på och foto-objekt kan dyka upp när man minst anar det.

Jag själv har i de år jag varit med kopierat in listan under anteckningar i min iPhone. De flesta nyare telefoner har någon typ av antecknings-app default men det finns även att ladda hem

När jag gjort ett tema så raderar jag helt enkelt det. Och ibland går jag igenom temalistan och skriver kommentarer bakom. Ex. ”hos farmor” ”berget vid viken” ”Nora + Lennart”. Dessa kommentarer hjälper mig att komma ihåg hur jag en gång tänkte angående temat och jag kan när inspirationen tryter gå tillbaka och leta upp de teman som jag sedan innan nästan har klara, de behöver bara fotas.

listaSkärmdump från iPhone, har har jag tagit bort nr. 26 Bortskämd som om det hade varit fotat. Tyvärr får jag vänta till 1 januari, känns som en evighet. 🙂

Ni som varit med i några år, har ni andra bra tips?

/Mia

 

