I eftermiddag fick vi vår 100:e deltagare – Henrik.
Och när jag skriver detta är vi redan uppe i 112 deltagare, otroligt roligt!
Varför frångå ett vinnande koncept, klart att Henrik skulle få svara på lite frågor:

Hur hittade du 365 foton och vad får dig att vara med under 2013?
Det var när jag såg Marie Öpedagogen Andersson twittra om det som jag blev intresserad.
Sedan har jag velat fram och tillbaka senaste veckan.

Men eftersom man kan göra det i sin egen takt och man kan välja teman efter bild så borde det gå att genomföra. Framför allt är det ett perfekt sätt att se till att man kommer att fotografera mera. Något jag verkligen vill.

Vilken fotoutrustning använder du?
Jag kommer först och främst att inleda året med min iPhone, men ska köpa en bättre kamera under året. Annars kommer jag att låna en Nikon D80 av min far när jag vill fotografera lite mer noggrant. Eventuellt köper jag en lins till telefonen också. Den bästa kameran är den som alltid är med…

Vilket är ditt favoritfoto som du själv har tagit? Tagen i somras i Vinterviken i Stockholm. Det är på min son Love. Han sprang runt i trädgårdscaféts odlingar tillsammans med lillasyster Elsa och jag satt och plåtade hur länge som helst. Fick säkert 20 riktigt bra bilder på dom, vilket inte är så vanligt.
Postade förresten precis mina ‘bästa’ bilder från 2012 – länk

Har du någon förebild inom foto? Vem?
Jag är väldigt inspirerad av Kristina Alexandersons arbete med Star Wars-figurerna. Annars finns det många både amatörer och proffs som jag uppskattar och jag inhämtar inspiration från alla möjliga håll.

*Det är även Kristina Alexanderson som har tagit fotot på Henrik ovan.

 

