På Nyårsdagen ramlade deltagare 150 in i vår mailbox.
Här nedan följer en mini-intervju med Kvistlena.

lena

Hur hittade du 365 foton och vad får dig att vara med under 2013?
Jag såg den på Twitter, blev nyfiken och tittade på sidan. Jag funderade några dagar innan jag bestämde mig. Jag har kommit av mig i mitt fotograferande och ser det som ett sätt att komma igång
igen. Jag hoppas också kunna utveckla mitt fotograferande. Jag inser redan nu att jag kommer att få massor av inspiration från er andra. Kritiska kommentarer på mina bilder mottages tacksamt.

Vilken fotoutrustning använder du?
Jag använder en Sony a300 när jag är seriös. Den kommer att få hänga med betydligt oftare nu.
Telefonen ligger alltid i fickan så en och annan bild kommer det att bli med den också.

 

Vilket är ditt favoritfoto som du själv har tagit? SONY DSCDen första bild jag kommer på är denna som jag tog i augusti. Jag har precis flyttat till Göteborg från Norrlands Inland, så det här med hav är spännande. En utmaning i utmaningen blir att inte fota en enda bild på träd 🙂

 

Har du någon förebild inom foto? Vem?
Jag kan så här på rak arm inte komma på någon speciell. Det finns så oerhört många duktiga fotografer. Jag fastnar nog mer för enstaka bilder som säger något just i det ögonblicket.

 

 

